Zo zag de eerste versie van Le Baron eruit, helemaal 'kaal' en met andere wielen, klaar voor de RDW (Rijks Dienst voor Wegverkeer) kenteken keuring in 2001. 

In de eerste instantie had de keuringsmeester een probleem, hij was veel te klein voor zo'n grote motor! Een langere collega van mijn postuur werd er bij gehaald en zei direct "Dit is een echte eigenbouw en niet een bouwpakket". Na een gedegen testrit kwam hij tevreden terug, stapte af, zette hem op zijn standaard en keek nog eens vol verbazing om... Hierna richtte hij zich tot de 9 (eerder geteste) andere kandidaten en merkte schamper op dat hun motoren in feite 'onder de maat' waren, deze stuurde het beste; Le Baron had de keuring met vlag en wimpel doorstaan!

De anderen waren dus 'not amused' (ik daarentegen voelde mij behoorlijk trots!).

Voetnoot: Het bouw advies van Dhr. N. Bakker uit Heerhugowaard was dus niet voor niets.

Voor de leken: Nico Bakker is een begrip in de internationale framebouw wereld!


Le Baron in het Januari 2002 nummer van het tijdschrift Bigtwin

De jury van de Bigtwin MotorSale 2001 kwam naar mij toe met de mededeling dat zij Le Baron een unieke motor vonden maar geen raad wisten met de categorie omdat hij overal buiten viel...

Desondanks gaven zij Le Baron de 2de prijs vanwege de hoeveelheid werk die in de constructie zat en het totaal plaatje! 


Uit Mag-A-Zine, Augustus 2003


Le Baron in het September 2002 nummer van het tijdschrift Bigtwin


Le Baron in het Februari - Maart 2007 nummer van het tijdschrift Custom Motorrijder